fredag 28. august 2015

Marit johnsen høines

Marit Johnsen-Høines. Last ned kontaktkort. Sjå forskarprofil i CRIStin. Sendes innen 1-virkedager. Prøv vår app gratis i dager. Klikk for å se mer av kartet.

Hennes mest kjente bok er Begynneropplæringen, som har vært brukt som pensumbok i lærerutdanning i Norge i en årrekke. Freja: Vi diskuterede, hvad det betyder, at noget kan være mere end 1. Det skjer i mellomrommet. Mellom elever og mellom elever og lærer, mellom situasjonene, mellom matematikken ’her og nå’ og den matematiske fantasien. Besøk i småskolens klasser og samtale med elever og lærere gir et mangfoldig bilde. Johnsen - Høines er professor emerita ved Høgskulen på Vestlandet, har bakgrunn som grunnskolelærer og lærerutdanner i matematikk.


Hun er engasjert i forskning på elevers argumentasjon om samfunnspolitiske spørsmål, for å få innsikt i hvordan skolen kan bygge miljø for kritisk demokratisk danning. Kontaktinfo Høgskulen på Vestlandet. Den har fokus på hvordan voksne legger til rette for barns lekende og utforskende læring.

Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning. Fou-prosjekt i samarbeid med 1. Vi undersøker hvordan språk kan være bindeledd mellom formell matematikk og kunnskaper utviklet i helhetlige situasjoner. Download contact card. See profile in CRIStin.


Forskningsmetodologi og undervisningsmetodologi i utdanningsforskning. Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet. Toril Eskeland Rangnes. Boka ser på barns bruk av språk når de løser matematiske problemer på skolen. Den fokuserer på elevenes eget språk som en måte å bygge bru mellom formell og.


Boka brukes ved de fleste lærerhøgskoler i Norge og Sverige. Den vektlegger læring gjennom språket. Olof Magne: Taluppfatningens pussel (artikkel) Annen litteratur: A. Ahlberg: Barn og matematikk. Læs Lyt Lev blandt millioner af bøger på Saxo.


Läs mer Boken ger, med sitt problemlösande förhållningssätt och ett språkliga perspektiv, insikt i hur barnen utvecklar talbegrepp och lär sig algoritmer. Seksjon for matematikk fagdidaktikk og Senter for utdanningsforskning har gleden av å invitere til seminar fredag 12. Med seminaret vil vi takke en kollega, inspirator og foregangskvinne i det nordiske forskermiljøet i matematikkdidaktikk.


Gratis levering til alle vores butikker.

Levering til Pakkeshop kr. Poenget i denne sammenhengen er at standardenhetene (meter etc.) kan virke fremmedgjørende og motvirke dannelsen av et godt målebegrep.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg