mandag 15. januar 2018

Gori foldepropell

Dette innebærer at man oppnår bedre fremdrift ved ulike hastig­heter. Valget av stigning skjer enkelt ved bruk av båtens gasshåndtak. Foldepropeller av meget høy kvalitet i materiale og utførelse. Flexofold sink til bladers foldepropell.


Sett med 2x sink til bladers foldepropeller. Slik vedlikeholder du foldepropellen.

Enkel forklaring med gjør-det-selv-trinn med mange bilder. Denne er utslitt, og jeg skal prøve å få demontert den fra akslingen om uker. Jeg har bladers foldepropell , Flex-O-Fol den imponerer ikke i revers. Holdt på reke på land i høst, i det jeg skal ut av båsen kommer det en sinnsyk vindråse som gjør at jeg ikke klarer svingen ut av båsen, jeg ligger med hekken inn i båsen, og ganske nært land.


Deras patenterade foldingmodeller är erkända världen över. Produktenes lagerbeholdning oppdateres en gang i døgnet. Vi tar forbehold om avvik, spesielt ved lav beholdning.


The design and shape of the propeller give absolutely minimum drag when folde and a fine effect under engine power.

Les om hvordan vi håndterer kundedata i vår personvernerklæring. GORI Guide Find din GORI her. Viden Test dit træværk. Gori trekant anode sink - 16. Nyhedsbrev Tilmeld dig her.


RF aksling følger med. Dimensjon Ø x 9mm. Har fått tilbud fra verftet i Sverige der jeg har båten vedr. Noen som kjenner til forsjellen på.


Basert på egne erfaringer og nevnte test, så ville jeg definitivt gått for en trebladet foldepropell av typen flexofold eller gori prop. Eneste vesentlige ulempen som jeg kan se er forskjell i pris. Kiwi prop er slik jeg ser det kun et alternativ om man har begrenset budsjett og begrensede ambisjoner om å seile på det åpne hav. Det er ikke standard og koster nær 30.


Men du får mye igjen for pengene både i form av seilglede og ekstra manøvre-ringsdyktighet i trange havner. Båten bråstopper om du gir fullt akterover under fart, og du kan styre den inn baklengs omtrent som en bil. The folding propellers are available as 2-Blade, 3-Blade, and 4-Blade in multiple sizes and pitches.


All delivered for both shaft- and sail drive installation. Min erfaring med denne er meget god.

Jeg forventet liten effekt under bakking, men jeg har aldri opplevd mangel på effekt akterover som noe problem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg