onsdag 7. november 2018

Rammer og paspatur

Rammer og paspatur

Fraktfritt over 3kr. Vi knipser bilder hele tiden. Spørsmålet er når vi ser på dem? Med rammer kan du fylle veggene dine med både minner om folk du er glad i og kunst du liker.


Vi har mye å velge mellom, enten du er på jakt etter store rammer til kunstbildet over sofaen eller små rammer til kollasjen i gangen. Passepartout – beskytter og løfter dine bilder. Det gir dem et proft og elegant uttrykk.


Med en passepartout løfter du fram motivet og gjør det mer synlig. Det vanligste er at passepartouten har skrånende kanter for å gi maksimal effekt. Kun på den måten får du virkelig fremhevet bildet.


Jeg har selv vært hjemme hos kunder og levert bilder som jeg hadde solgt ferdig innrammet. Da jeg så hvor bildet skulle henge, la jeg ned veto, - tok bildet med meg hjem igjen og byttet ramme , og så tilbake til kunden. Hvit passepartout til 30x40- ramme og plakater i 21xsyrefri. Flere farger og størrelser på desenio.


Mange størrelser i både rammer og passepartout. Rammer til bildene dine. Njøsen forklarer at rammer i treverk og aluminium ser mye bedre ut enn plast og gir et bedre uttrykk på veggene dine. Glass gir mye gjenskinn og kan gjøre at motivet forsvinner.


Rammer og paspatur

En rammevegg med en miks av forskjellige bilder og tekster gir et personlig inntrykk. I våre butikker finner du fotorammer for enhver smak: fra kraftige, rustikke rammer , til stålrammer med bling, og helt enkle rammer som lar bildet få all oppmerksomhet. En passepartout gir bildet ditt det lille ekstra.


Vennene mine får ta det de får. Om jeg skulle solgt til ukjente som ikke ville ramme inn selv på nytt ville jeg kanskje for sikkerhets skyld brukt syrefritt. Ellers har jeg noen print på syreholdig papir som har stått uten glass og ramme i snart et år. Noen begynner å bli litt gule. Kjøp bilderammer her til innramming.


Det hindrer at bildet kommer i berøring med glasset og gir også et estetisk løft. Bruk alltid syrefri paspatur. En syrefri tape vil ikke bryte ned bildet. Jeg har brukt denne tapen på mange av bildene jeg rammer inn og fungerer bra. Lysegrå passepartout til 40x50- ramme og plakater i 30x4 syrefri.


La bildet ligge med framsiden og den klebrige siden av teipen opp, og legg din passepartout over. Trykk til så teipen festes på passepartoutets bakside. Nå sitter bildet teipet i overkant på passepartoutet, og henger fritt. Ta vekk bakstykket fra rammen din, legg i passepartoutet med bildet og sett tilbake bakstykket.


Rammer og paspatur

Treramme med mellomstor list, finnes i fargene, eik, naturtre og mørk tre. Finnes i størrelsene: 40X4 40X5 40X6 50X7 60Xog 70X100. Eikeramma har en litt tynnere list enn naturtre og den brune treramma.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg