onsdag 28. november 2018

Pynting av ostekake

Pynting av ostekake

Ostekake er rett og slett en fantastisk kake, lett og frisk og kremete som den er. Grunnoppskriften finner du tidligere registrert på detsoteliv. Bløtlegg gelatinplater. Varm limesaften i en kjele, tilsett gelatin og pasjonsfruktsaften.


Pynting av ostekake

Bland inn i ostemassen. Pisk fløten til krem og bland forsiktig inn i ostemassen. Skjær av den ytterste centimeteren rundt hele kakebunnen (for at den ikke skal syns når du har i kremen), og legg den tilbake i kakeformen. Oppskrift på enkel, klassisk og smakfull ostekake som ikke skal stekes.


Denne milde ostekaken har god smak av sitron og er fin å servere til selskap i hagen, 17. Husk at kaken trenger minst tre-fire timer til å stivne og kan dermed med fordel lages dagen før. Jeg synes at det er kjempefint (og godt) med friske bær og frisk frukt på toppen av ostekake (uten gele).


Gjerne sånn at det bugner litt. En real klase med rips, kiwi i skiver, halve jordbær, bringebær, physalis (slik som beskrevet lenger opp), stjernefrukt osv. La kaken steke i time (se tips).


Slå av varmen på ovnen og la kaken stå i ettervarmen i minutter til. Pynting : Når kaken er helt kald og fast i konsistensen, er det enkelt å ta den ut av formen, dra av bakepapiret og sette kaken på et fat. Hvis du vil pynte kaken med norsk flagg som på bildet, starter du med å legge på bringebærene som skal bli hvite. Sikt over melis slik at bringebærene blir hvite. Fyll opp med røde bringebær.


Pynting av ostekake

Denne gangen har jeg laget en ostekake som er ekstra kremete og deilig i konsistensen. Jeg bruker Philadelphia kremost i denne kaken, og det gjør jeg for så vidt stort sett alltid når jeg lager ostekake. Enkel og smakfull ostekake som ikke skal stekes. Nå har jeg lenge hatt så lyst på ostekake , så i går ble det til at jeg lagde det. Denne ostekaken er den beste ostekaken jeg noen gang har smakt, derfor kaller jeg den verdens beste.


Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg deler jevnlig ut flotte giveaways, så det lønner seg å følge med! Jeg håper du lar deg friste! Kos deg med bakingen og smakingen!


Pynting av ostekake

Det søte liv har 300. Jeg vet at man ikke kan pynte med kiwi inne i gelèen på toppen, for da stivner ikke gelèen. Er det annen frukt jeg bør unngå å pynte med?


Sizoweb kan brukes som bordløper, både på langs og tvers av bordet. Du kan klippe til den lengden du har behov for. Ostekake med sitron og gelélokk - helt uten steking - en herlig forfriskende kake. For denne og andre flotte kakeoppskrifter besøk bloggen Mat på Bordet. Ostekake kan også fryses, men konsistensen på ostemassen kan endre seg noe ved tining.


Om ostekaken pakkes godt inn, holder den seg i minst tre til fire dager, så kanskje du ikke trenger å fryse denne ned med mindre du har rester som ikke skal spises på en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg