mandag 12. november 2018

Plante bambus

Uansett anledning eller behov, finnes det en vakker og hurtigvoksende bambus som du kan plante i hagen din! Gulbambus (fargesia) og Phyllostachys. Dette er en plante som vokser opprett og passer bra til hekk. Fargesia er ikke invasiv.


Dette betyr at nye skudd fra planten ikke, som andre bambus arter, sprer mye.

Den er vakker og vintergrønn og har med sin myke form stor prydverdi. Alle sorter av bambus som selges på Hekkplanterdirekte. Den er eviggrønn, ugjennomsiktig og trenger egentlig ingen formklipping – det er derfor den er ideell som hekk. I dag skal vi konsentrere oss fullt og helt om bambushekken. Perfekt dersom du ikke kan ha levende planter, men.


Kunstig bambus i potte. En plante dukket opp sisst sommer men den er foreløbig liten og jeg vet ikke hvordan denne vil utvikle seg.

Rusta bruker cookies for at du skal få den beste opplevelsen av nettsiden vår og for å markedsføre våre produkter. Om det er en frøplante fra mine busker eller det er en innvandrer, vet jeg ikke og det finnes flere arter av bambus så jeg får bare vente å se hvilken type det er. De fleste artene av bambus er treaktige, og enkelte kan også bli høye som trær. Vi har ett lyst, flott og luftig moderne restaurantlokale i andre etasje på Handelshuset Sør, med autentisk kinesisk interiør og kunst importert frå Kina. Lær mere om bambus i Karina Demuths artikel.


Jeg trenger råd om stell av bambus. Jeg fikk en avlegger i fjor sommer, men fikk ikke tid til å plante den ute. Den ble bare satt i en stor potte, og har overvintret i kjelleren.


Nå har jeg tatt den fram, og satt den på et ubrukt gjesterom. Når bambusen er hugget ne vokser det en ny skog innen ett år. Planten ser ganske trist ut.


Nedhogging av bambus bidrar til miljøvern. Bambus kan faktisk vokse meter på timer. Uønsket ekspansjon er lett å kontrollere ved å kutte av nye skudd når de dukker opp, nye skudd dannes ikke på samme sted. Løpende bambus er langt mer produktiv ved at den danner langt flere skudd.


De fleste bambus av typen Phyllostachys er løpende og danner skudd på vår og sommer.

Skudd har lik diameter som en fullt voksen plante. Descopera beneficiile bambusului in gradina ta si bucura-te de atmosfera pe care o creeaza! Cultiva plante bio in gradina ta! Når du plante bambus , må du installere en plante barriere som er omtrent tre meter høy og minst millimeter tykk i bakken for å sikre at det ikke vokser der du ikke ønsker det. Du kan også grave en tre-fots-dyp grøft og legge grus eller betong til pit for å blokkere spredningen av bambus.


Så, da er det fint at eksemplaret mitt heller ikke gjør det. Sasa kurilensis er fotografert 1. Det er med andre ord godt håp om at den er grønn og fin når våren kommer. Om Kurilerbambus er den mest hardføre av bambus vites ikke. Denne sorten har fine friskt grønne blader og er grønn hele vinteren. I tillegg er denne planten veldig.


Fordelen ved at plante i krukker er, at du hurtigt og nemt kan flytte rundt på dine bambusplanter efter behov. Bambusplanteskolen har et stort udvalg af robuste og elegante bambus arter, der passer til ethvert behov. Selv har jeg god plass, både i utbredelse og høyde, og ønsker så høye bambus som mulig i det kalde klimaet her.


Kan du gi meg noen tips om hvordan jeg kan skaffe meg slike bambus ? Hvordan er den gule bambusen din nå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg