mandag 23. juli 2018

Maling på brannmur

Norges ledende innen handel med bo- og byggevarer. Eksteriørmaling finner du på Maxbo. Maling og lakk til bruk på metall. Ja, det finner du på Maxbo. Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Hvilken maling brukes på brannmur ?

Vi skal male veggen som kommer bak der peisovnen skal settes opp. Leste meg til på ifi. Skal male en brannmur bak en gammel kamin. Kaminen står inne i et hjørne med brannmur på hver side, så brannmuren blir potensielt ganske varm hvis det fyres hardt.


Nå har vi akkurat hatt en diskusjon på dette med våre naboer som har vært på besøk. Ved korte, raske strøk oppnår man et mer hektisk uttrykk enn jeg fikk på min vegg. Dette beror på hvor mye du vil at peisen, pipa eller brannmuren skal synes.


Mal så strøk med akrylmaling i ønsket farge på toppen.

Ville nok valgt minst i glans slik at du kan få tørket muren av med en fille ved behov. Fargen på den er hvit, så du trenger ikke male over med hvit etterpå. Jeg syns det blir finest. Det kan du vente med til det er gulnet, for og friske opp. All maling gulner, så vidt jeg vet, men vannbasert gulner senere enn andre.


Denne har en ruglete overflate. Skal jeg fortsatt holde den hvit lik lister og vinduskarmer eller skal jeg male den i samme farge som resten? Den deler på en måte stua i to. På den ene siden har jeg tv og reolstystem.


Har skrapt bort og fjernet gammel maling og løs puss på en brannmur. Men du trenger nok en del, en liter dekker vanligvis bare 5-kvadratmeter. Brannmur kan bygges opp av Lecablokker eller tilsvarende produkt, murstein (teglstein), Siporex eller tilsvarende produkt. Hadde en murer her som gjorde dette for oss for noen år siden.


Han la på murpuss som du sier, men jeg tror det er en annen type maling man bruker på mur enn på vegg. De vet det sikkert bedre enn oss kjerringer her inne. Anonymous poster hash.

Jøtul har et stort utvalg av tilbehør til montering av ovner og peiser. Vi ønsker at du skal være fornøyd med din vedovn - lenge. Derfor tilbyr vi også forskjellig ovnstilbehør for at du skal kunne ta vare på din vedovn eller peis på best mulig måte. Velg en nettverksprofil.


Under Windows Defender Brannmur endrer du innstillingen til På. Nye produkter som skal kunne brukes som brannmur må ha godkjenning fra Sintef eller tilsvarende og det skal alltid følge med monteringsanvisning. Og, det som kanskje er mer vesentlig her, er at dette er en svært enkel operasjon, som de fleste mestrer uten problemer.


Fremgangsmåten er stort sett den samme som for alle andre malingsprosjekter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg