onsdag 22. juli 2015

Jernvitriol

Jernvitriol (Jernsulfat Heptahydrat) brukes bl. Behandlingen gir varig resultat. Det tar ca ni måneder før den endelige fargen vises. Kjønrøk pigment – dråpe Zalo.


Blandingen blir lys grønn.

Den er ikke giftig, men det anbefales alltid å benytte egnede hansker i kjemiske blandinger. Påføring av jernvitrol er en metode for gråning av treverk, først og fremst gran og furu. En behandling med jernvitrol gir etter en tids. Dekk til vindusglass, bygningsdetaljer, skifer etc. Så vidt jeg vet har ikke jernvitriol noen beskyttende egenskap, det er bare det estetiske.


En ubehandlet hytte ser ikke hyggelig ut i fjell-landskapet. Som jeg har nevnt i andre tråder her, synes jeg tjære ser finest ut. XL-BYG webshop eller XL-BYG forretninger.

I stedet henviser vi til Trim mod mos, som også indeholder jern. Indholdet af jern i Trim mod mos er rigeligt til at bekæmpe mos i græsplænen. Ulovligt at bruge jernvitriol til bekæmpelse af mos. Selvom jernvitriol bruges af mange til at fjerne mos i græsplænen, er det ikke lovligt for private haveejere.


Du finder alternativer til bekæmpelse af mos lige her: Det lader til at JavaScript er deaktiveret i din browser. Du skal have JavaScript slået til i din browser for at kunne bruge alle funktionerne på dette website. Finn Jernsulfat Pris. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. På den annen side er det heller ikke en overflate som holder fukt inne i trevirket.


Fuktigheten går inn og ut med regn og sol, og blir ikke stående i veggen og råtne. Levetiden blir som ubehandlet trevirke. En annen ting jeg ville si noe om om var mitt lille eksperiment, med behandling av trykkimpregnert utegulv, på lannet :-). Jeg er absolutt ingen ekspert på jernvitriol , gitt!


Men hvis jeg var deg, ville jeg nok høvla over hel shiten, og prøvd på nytt - uten å skrape opp bordet først! Treverket får noen måneder etter påføringen en brunlig til sølvgrå fargetone. Denne beiseprosessen kan foregå før farging eller etter farging(fordunkling).


Autoplay When autoplay is enable a suggested video will automatically play next.

Såvidt mig bekendt må det kun bruges imod mos i græsplænen - og det er jeg ikke engang sikker på, at man må mere. Husk altid at følge producentens anvisninger, når det gælder mængde, blandingsforhold og lignende. Pas desuden på med at spilde jernvitriol på træ, beton og sten. Det misfarver og giver rustpletter, som du ikke kan fjerne efterfølgende.


Innholdet på denne nettsiden er beskyttet av opphavsretten og tilhører MAXBO. For å bruke materiale fra vår hjemmeside kreves skriftlig tillatelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg