mandag 4. februar 2019

Pynte kransekake

Julen blir ekstra deilig med gode oppskrifter fra MENY. La deg inspirere her. Start handleturen her! Kransekake må vel definitivt sies å være Norges nasjonalkake!


Vis Mr Mrs Silver Glitter Cake Topper 24x17cm kr 9Mr Mrs Silver Glitter Cake Topper 24x17cm Kjøp MrMrs Gold.

Vi hadde vanlig kransekake , og den var pyntet med brudepar på toppen. Ellers pyntet vi med melis og flagg. En hver festlig anledning trenger en kransekake ! Ferdig pyntet med ringer, enklere kan det ikke bli.


Populær som den er passer kransekake til 17. Hjemmelaget kransekake er ikke så komplisert å få til, men krever at deigen lages minst dagen før den skal trilles ut og stekes. Du kan også pynte kransekakestengene med melis og eggehvite som blandes.


Strø på perlekuler eller annen pynt før sjokoladen stivner.

Legg dem på bakepapir til sjokoladen har stivnet. For å få dem raskere stive kan de settes litt i fryseren. Har alltid hatt hell med kransekake , men det lykkes ikke i min nye konveksjons ovn.


Stekes på samme måte som før, tenker det har noe med ovnen min å gjøre. Slik lager du glasur til kransekake. Ha eggehvite og melis i en kjøkkenmaskin og kjør det på sakte fart. La eggehviteglasuren bli luftig.


Jeg har aldri laget kransekake med ferdig mandelmel, men så lenge du ikke bruker det melet som er fettredusert, så tror jeg det skal gå helt fint. Det kan hende de ferdigmalte mandlene suger litt mer væske, men det er jo bare å tilsette bittelitt mer eggehvite om du massen skulle bli helt umulig å jobbe med. Dette gjorde jeg første gang jeg bakte kransekake , men siden har jeg sløyfet det og brukt mandlene med skallet på. Begynn slik: Mal mandlen fint på mandelkvern. Bland mandler og melis sammen.


Klassisk, ren stil med sølvtøy, kransekake og hvite duker. Lise Mari Stang-Jacobsen er blant annet frilansfotograf og interiørblogger på hverdagslykkelise. Skal vi ha gjester hjemme er det veldig viktig for meg.


Superfin tassel girlander i en miks av blåfarger og hvit.

Tassels er superdekorativt, og blitt kjempepopulært de siste få månedene. Våre tasselgirlandere er enkle å sette sammen, men kommer som et lite og enkelt DIY-kit. Den høytidelig kuttingen av bryllupskaken er alltid et høydepunkt.


Her finner dere mange forskjellige kaketopper, i alle størrelser og fasonger! Selskapsshop tilbyr bordpynt og tilbehør til bryllup, dåp, konfirmasjon, bursdag og fest. Abonner deg på våre nyhetsbrev og kampanjer!


Pynte til konfirmasjon for en gutt. I helgen ble eldstemann konfirmert:) og han er en gutt som vet hva han vil. Fargene valgte han selv, det var svart, hvit og mint-grønn. Denne oppskriften er beregnet på en ringers kransekake , men jeg velger å heller lage det som stenger.


Da kan en porsjonere ut stengene slik det måtte passe, er jo ikke så stas å sette frem en halvspist kransekake. Også kan en jo gå å småspise litt fra fryseren, for disse stengene tiner på et øyeblikk. I år har jeg ikke hatt tid til å bake egen kransekake så denne er kjøpt, men den ekstra dekoren har jeg lagt på den.


Snøglasur til kransekake og pepperkakehus pakke melis eggehviter Noen dråper sitron Miks alt i en kjøkkenmaskin til du har en skinnende konsistens som ikke renner ut av bollen selv om du snur den opp ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg