mandag 24. juli 2017

Skulptur leire

Leire som alltid holder seg myk og smidig. Fargene kan blandes med hverandre. Plastelina, leire og modelleringsverktøy fra Koh- I Noor.


Deres sortimentet omfatter både plastelina, skulpturleire , Mass Modelleringsleire samt ordinær modelleire, alle med sine forskjellige egenskaper. I atlet- og gudestatuer, i tempelutsmykninger og gravrelieffer dyrket gresk skulptur det skjønne mennesket, og også portrettskulpturen var til å begynne med idealiserende.

Dette vil hindre dem fra å bli knust når du arbeider med andre deler av skulpturen. Vi arbeider med organiske former i leire. Skulpturen skal være abstrakt.


Denne oppgaven hadde jeg gledet meg til. Jeg liker å lage ting i leire og andre plastiske materialer. Ofte bruker jeg menneskekropp, særlig kvinnekroppen som inspirasjon, og det var det jeg gikk for denne gangen også.


Inspirasjon: Jeg tenkte noe svulmende, rundt og frodig. Med bonzaitråd og lufttørkende leire , kan du skape lette og elegante figurer.

Etter å ha lufttørket et par dager, kan figuren males, dekoreres med mønster og monteres på en kloss. En lett og annerledes måte å lage flotte skulpturer på. Myk, smidig og lett leire som også passer for små hender. Leiren kladder ikke og kan formes for hånd eller med former. Materialet passer til større skulpturelle former og små detaljerte arbeider.


Lufttørker på timer. Den tørre, matte overflaten kan males med de fleste hobbymalinger. Inneholder pakker à 60g. Ellefsen AS lagerfører et bredt utvalg leiresorter som vi mener skal dekke de fleste behov innen industri, skole, pottemakeri og hobbybruk. De fleste av våre leirer er renset og vakuumbehandlet.


Dette gir homogene leirer med høy kvalitet hvor kunden slipper overraskende urenheter som skaper problemer. Leire kan enkelt skilles fra silt ved å tygge prøven – hvis det ikke kan høres en knasely er det leire. Leire består av leirmineral som kan bestemmes ved røntgendiffraksjon (XRD).


Leire er et sediment og finnes i kvikkleire som er ustabil og ikke brukes i skulpturer. Kna en bit leire ordentlig slik at den kjennes smidig å arbeide med. Form hode, kropp og hale for seg.

Sett sammen de ulike delene mens leiren fremdeles er fuktig. Eventuelt kan halen limes på i etterkant. La hele figuren tørke ordentlig når den er ferdig formet. Gråhvit steintøy leire med svært mye grovt chamotte. Gode skulpteringsegenskaper og beregnet for dekoreringsjobber.


Leiren kan males med de fleste malings typer etter luft tørking. Leiren sprekker ikke selv om den brennes i ovn eller lufttørkes. Jeg storkoser meg når jeg lager leire ! Da sitter jeg i verkstedet, har gjerne en kaffi og hører på lydbok. Noen ganger lager jeg etter fantasien og noen ganger etter skisse. Når det gjelder lyshus, har jeg kanskje kommet på noen ideer til et bestemt lyshus jeg vil lage og på forhånd tegnet en grovtegning.


Kakeformer kan også brukes til å lage julepynt, forteller Anna. I denne DIY-videoen lager hun vidunderlige juleornamenter av leire , akrylmaling og hyssing. Langbeinte skulpturer Lag flotte og elegante skulpturer av ståltråd og lufttørkende leire med inspirasjon fra Giacometti og Salvador Dalís figurunivers. Barna former et skjelett av trå kler den med lufttørkende leire og maler til slutt i vakre farger.


Das Pronto leire , kg. Du kan også være interessert i. Play-Doh Fun Factory, lekeleire Artig sett med Play-Doh lekeleire og stanseverktøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg