onsdag 20. desember 2017

Heklet pute

Alltid stort utvalg og god service. Se hele utvalget og kjøp online på BAUHAUS. Vreng puten og hekle i sammen eller sy sammen for hånd som forklart over til pute 1. Detalj av struktur pute og puten til høyre har retten ut og puten til venstre har vrangen ut.


Når du har heklet halvstaver i alle de luftmaskene, snur du heklestoffet og hekler havstaver på den andre siden.

Slik at du hekler halvstaver på annenhver siden (På forside og bakside av heklestoffet). Tips: Når du skal skjøte på flere nøster, knyt en knute. Har heklet en rund pute etter ei gratis oppskrift som jeg fant her hos StoffStil. Heklet pute Da er fronten på puta til min venninne Monica ferdig. Hun ble veldig fornøyd med fargekombinasjonen, så da er det bare å hekle baksiden.


Klipp av garnet og trekk tråden gjennom m. Lag eventuelt fire dusker og sy dem på i hjørnene på puten. For en tid tilbake heklet jeg dette teppet.

Det ble jo noe garn til overs…som allti så nå har jeg heklet en pute som matcher:) Garnet er Falk, et nydelig garn til tepper. Noen ganger er det en ny oppskrift, andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen. Velkommen til DROPS Design! Her finner du mer enn 120.


Det er fint å lage, greit å dra med seg og veldig overkommelig i arbeidsmengde. Puter er alltid kjekt. Ei rund pute er dekorativt, og kjekt å hekle – rundt og rundt. Finn de fargene du vil ha.


Det tok sin ti men endelig er jeg eier av en heklet pute ! Kryss i taket og fjær i hatten. Jeg la opp luftmasker og heklet halvstaver i bakerste ledd. Den puta var bare kjempefin, tror jeg må kopiere den for jeg har så uendelig mye restegarn etter alle bestemorpleddene jeg har heklet og alle tøflene jeg har strikket og tovet. Mine blomsterputer er heklet i Bomull Sport fra Gjestal, og jeg har brukt heklenål nr 5. Til hvert puteforstykke gikk det med nesten nøster, altså 1gr.


Enda en ny pute er ferdig. En herlig varm orange farge som jeg tror vil passe bra sammen med de off white putene jeg har strikket tidligere( bilder av dem kommer senere når jeg har fått heklet en til i orange).

Nå er jeg endelig ferdig med puta mi og synes den ble riktig fin. Jeg blir fort sliten i korsryggen og har funnet ut at denne er perfekt å legge bak korsryggen når jeg sitter i sofaen og ser på TV, hekler eller leser. Slik går du fraDu starter med luftmasker, og en ekstra luftmaske til å snu med. Så hekler du fastmasker frem og tilbake med en ekstra luftmaske for hver nye omgang. Fortsett i omganger.


Brett den så i to og hekle den sammen med en pute inni. Denne siden ble sist oppdatert 23.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg