onsdag 20. januar 2016

Dekorere lys

DIY: Tips til å pynte LED lys Du kan enkelt dekorere LED kubbelysene så de blir litt mer spennende. Sett flere sammen på et lysfat eller i en utelykt, så blir det hyggelig kveldstemning med en gang. Vi gir deg tips og ideer til hvordan du kan pynte de. Hei igjen kjære hobbyentusiaster.


Jeg har tidligere vist dere hvordan dere kan dekorere på lys med stempler og silkepapir.

I denne videoen viser Ingrid deg hvordan du enkelt dekorerer stearinlys med servietter! Hvordan Dekorere Lys Du trenger noen fine servietter, hvite kubbelys, bakepapir og strykejern. Gjerne også annet dekorstæsj om ønsker å dekorere med annet enn bilde.


Istedet for å ha lim på baksiden av den utstansede julestjernen, gnir jeg det på et større område på lyset og fester den på. Det ble stanset ut mange små hjerter, de brukte jeg også. Til slutt pyntet jeg lyset med halvperler fra Staz, washi tape og organzabånd.


Pakk lyset inn i cellofan og du har en fin gave til en venn.

Dekorere hjemmet til advent Lag litt julestemning hjemme før gløggfesten med vennene dine og kos deg med familien. Dekorere og lys opp både ute og inne med einer, blomster, stjerner, lysestaker og slynger. Når lyset har stivnet litt, dannes det en fordypning i midten. For å få overflaten jevn igjen og hindre at det dannes et hulrom i lyset , stikker du hull i midten av fordypningen og fyller på med mer lysmasse.


Dette må du kanskje gjøre flere ganger. Dekk til formen og la lysene avkjøles langsomt. OBS: Flaskene må ikke fylles med brannfarlig væske som lysene kan antenne når de brenner ned. Flaskestakene kan dekoreres på forskjellig vis, med gamle, fine halskjeder som kanskje ikke brukes så ofte lenger. Du kan også pynte dem med utklipp fra magasiner eller gamle bøker.


Klipp ut motivene, og lim dem fast. Jeg har aldri prøvd dette før, men det skal jeg gjøre! Det blir vel uten barnebarn, for de er for små ennå. Det er jo viktig å passe på når lysene brenner, så etterskriften din var viktig og tankevekkende! Men, de kan jo stå som pynt også da, uten at man tenner på!


Den kan brukes i anledning fredslysmarkeringer, lysmesser, julemesser, tenkedagsfeiringer og seremonier.

Aktiviteten kan også ha fokus på gjenbruk, f. Dekorerte lys er populære julegaver som selv de minste barna kan lage selv. Slik gjør du: Både vanlige stearinlys eller kubbelys kan brukes. Dekoreringspenner: Når barna skal dekorere lysene , blir det finest hvis de lager små prikker eller sikksakkmønster. Rommene har en spesiell ferieglød og ser alltid vakker ut når de er fylt med tente lys. Siden julen er rett rundt hjørnet, trodde jeg at jeg skulle vise deg hvordan du lager glitterstearinlys, en enkel, morsom og sparsommelig feriebåt som gjør en flott gave.


Disse lysene tar rundt ti minutter å lage, og ser alltid ut fabelaktig! SLIK GJØR DU: Varm passe mengde voks i vannbad. Tilsett noen korn lysfarge i ønsket nyanse. Når voksen og fargen er oppløst og blandet kan det helles med en skje på et lys , la det renne over flaten til det er oppnådd ønsket mønster. Jeg klipper dem gjerne ut selv, av papir, akkurat som barna gjør når de skal klippe en snøkrystall.


Legg på, og dryss over melis. Det er mange måter en kan lage disse lysene på. Eller kakao (om overflaten er lys ). Alt fra å bruke strykejern,krølltang og varm skje å dra over lyset etter at servietten er lagt på. Da vil stearinlyse smelte forsiktig og legge en hinne over servietten.


Jeg har prøvd disse metodene, men anbefaler heller å bruke decoupage til å smøre på servietten. Sånn ser mitt ferdige lys ut. Her er to lys jeg har laget med stempeltrykk og serviett.


Om dere bruker limet må dere lime godt ved kanten. Og om dere vil være sikker på at det sitter, kan dere jo bruke skje-metoden. Det er ofte jeg limer på bildet (ikke servietter) og bruker skje etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg